جمعه, 27 مرداد 1396

دسترسی سریع

home_icon

forget_password

online_buy

sms

پرسش های متداول

فهرست مقاله
پرسش های متداول
1
همه مقالات

     چراغ مودم در هنگام مکالمه با تلفن چشمک زن می شود ؟

     چراغ مودم شما هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید، ثابت است ولی به محض قطع شدن تماس لینک شما چشمک زن می‌شود ؟

     علامت ضربدر قرمز رنگ بر روی کانکشن مشاهده می شود ؟

     چراغ لینک مودم چشمک زن است ؟

     خط تلفن بوق آزاد ندارد ؟

****************

محدودیت حجم در سرویس ADSL چگونه سنجیده می شود ؟

محدودیت حجم بر اساس مجموع میزان دریافت و ارسال اطلاعات شما (اعم از دانلود، مشاهده صفحات و سایتها و …) سنجیده می‌شود.

****************

سرعت سرویس ADSL من چگونه سنجیده می شود ؟

سرعت ADSL بر اساس مقیاس kb/s (کیلو بیت بر ثانیه) سنجیده می‌شود. توجه داشته باشید هنگامی‌که شما مشغول دانلود فایلی هستید سرعت بر اساس مقیاس kB/s (کیلو بایت بر ثانیه) به شما نشان داده می‌شود. برای اینکه واحد kB/s را به kb/s تبدیل کنید آن را ضرب در ۸ نمایید. پهنای باند ۶۴ kB/s دریافت kB/s ۸ و kB/s 128 دریافت kB/s 16 و kB/s256 دریافت kB/s32 می شود همچنین دقت داشته باشید که سرعت نشان داده شده در ویندوز شما (کنار ساعت) که عموما ۱۰۰Mb/s یا ۱۰Mb/s نمایش داده می‌شود سرعت کارت بکه شما است و نه سرعت اینترنت ADSL شما.

****************

سرعت سرویس ADSL من کم شده ؟

بطور کلی سرعت در سرویس های ADSL بدلیل پخش بین چند مشترک قطعی نیست. مثلا اگر شما یک سرویس 512 گرفته باشید نمی‌توان و نباید انتظار داشته باشید همیشه همین سرعت را داشته باشید بلکه سرعت شما تا 512 است و ممکن است در مقاطعی از زمان از 512 پایین تر نیز بیاید. همچنین دقت کنید که پایین آمدن سرعت شما ممکن است بدلیل استفاده سایر نرم افزارها یا ویروس های موجود بر روی سیستم شما نیز باشد. مثلا ممکن است در مقاطعی از زمان یک نرم افزار یا خود ویندوز بدون اینکه شما متوجه باشید از اینترنت اطلاعاتی جهت بروز رسانی خود دریافت کند و موجب پایین آمدن سرعت شما بشود.

****************

چراغ مودم در هنگام مکالمه با تلفن چشمک زن می شود ؟

در این حالت حتما دقت داشته باشید به ازای هر گوشی تلفن یک خشگیر و یا اسپلیتر سالم حد فاصل پریز و گوشی تلفن نصب باشد.

****************

چراغ مودم شما هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید، ثابت است ولی به محض قطع شدن تماس لینک شما چشمک زن می‌شود ؟

ممکن است که پریز تلفن شما مجهز به نویزگیر باشد؛ بنابراین ابتدا از وجود نویزگیر بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید.

****************

علامت ضربدر قرمز رنگ بر روی کانکشن مشاهده می شود ؟

کابل شبکه شما به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم وسوکت پشت مودم را بررسی کنید.

**************

چراغ لینک مودم چشمک زن است ؟

این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی یا ایجاد نویز در خط تلفن شما نمایان می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسی کنید. خط تلفن به صورت مستقیم باید وارد پورت مودم شود. برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر، را جدا کنید و از خروجی مودم ، پورت را به گوشی تلفن وصل کنید. در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد به خروجی مودم یک گوشی وصل کنید و از این طریق با پشتیبانی تماس بگیرید.

**************

خط تلفن بوق آزاد ندارد ؟

مودم را از مدار خارج کنید . خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با مخابرات تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید.



آخرین بروز رسانی در شنبه, 09 شهریور 1392 ساعت 09:38  
کلیه حقوق این وب سایت برای © مرکز اینترنت دانشگاه علوم پزشکی شیراز محفوظ می باشد